رابط کاربری و تجربه کاربری (UI/UX)
رابط کاربری و تجربه کاربری (UI/UX)

عاملی حیاتی در موفقیت یا شکست یک محصول

ادامه مطلب
رابط کاربری صفر (Zero UI)
رابط کاربری صفر (Zero UI)

آیا آماده‌اید تا بدون صفحه‌نمایش، تجربه کاربری را نامرئی کنید؟

ادامه مطلب
انواع رابط کاربری
انواع رابط کاربری

رابط کاربری وب، موبایل و دسکتاپ.

ادامه مطلب
duplicate content یا محتوای تکراری
duplicate content یا محتوای تکراری

دلایل ایجاد محتوای تکراری و اثرات آن روی وب‌سایت

ادامه مطلب
سئو چیست؟

سئو چیست؟

سئو (SEO)، سلاحی مخفی برای برندهای پیشرو در دنیای دیجیتال

«سئو» یا «بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو» مخفف عبارت (Search Engine Optimization | SEO)، به روش‌هایی گفته می‌شود که وب‌سایت‌ها برای دیده‌شدن در رتبه‌های اول صفحه نتایج به کار می‌گیرند.

به‌عنوان کسب و کاری نوپا ترجیح می‌دهید مشتریان از طریق تراکت‌های تبلیغاتی به محصولات و خدمات شما برسند یا خیلی راحت با جستجویی ساده در گوگل شما را پیدا کنند؟ حتما قبول دارید که جستجو در گوگل برای یافتن پاسخ سوالات یا بررسی و حتی خرید محصولات و خدمات به یکی از عادت‌های روزمره کاربران (مشتری هدف کسب و کار شما) تبدیل شده است.

در نتیجه انجام درست تکنیک‌های سئو چند مزیت اساسی برای وب‌سایت ایجاد می‌شود:

  • موتور جستجو محتوا و موضوع صفحات را بهتر درک می‌کند،
  • وب‌سایت را در جایگاه‌های بالاتری به کاربر نمایش می‌دهد،
  • کاربر بیشتر روی لینک وب‌سایت کلیک می‌کند،
  • ترافیک ورودی بیشتری به طرف وب‌سایت هدایت می‌شود.

از بین پاسخ‌هایی که موتورهای جستجو در صفحه نتایج به کاربران نمایش می‌دهند، همیشه وب‌سایت‌های رتبه‌های اول تا پنجم بیشترین میزان کلیک و بازدید را دریافت می‌کنند. همه وب‌‌سایت‌ها برای رسیدن به چنین جایگاهی به سئو نیاز دارند. به کمک تکنیک‌های مختلف SEO هم موتور جستجو محتوای صفحات وب‌سایت را بهتر و کامل‌تر درک می‌کند و هم کاربران راحت‌تر از وب‌سایت شما استفاده می‌کنند.

در دنیای رقابتی امروز، سئو دیگر یک گزینه نیست، بلکه یک ضرورت است. سئو از سه بخش اصلی تشکیل شده است: سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال. هرکدام از این بخش‌ها وظیفه‌ای منحصربه‌فرد اما مکمل دارند. از انتخاب کلمات کلیدی مناسب و ساختاردهی محتوا در سئوی داخلی، تا اعتبارسازی با لینک‌سازی خارجی و بهینه‌سازی فنی سایت برای تجربه بهتر کاربر، همه در کنار هم باعث ارتقای جایگاه سایت شما در نتایج جست‌وجوی گوگل می‌شوند.

اما دنیای سئو پیچیده و همیشه در حال تغییر است. سئو هیچ‌گاه یک مسیر خطی یا یک‌بار مصرف نیست؛ بلکه فرآیندی پویا، تحلیلی و مداوم است.

به‌ زبانی ساده، سئو را می‌توان به‌عنوان فرایند ادامه‌داری توصیف کرد که عناصر مختلف وب‌سایت را از محتوا گرفته تا سرعت بارگذاری و اعتبار آن در سطح وب، به معیارهای گوگل و نیاز جستجوگران نزدیک می‌کند.

با بکارگیری درست اصول سئو، هم گوگل راحت‌تر وب‌سایت شما را پیدا می‌کند و هم کاربران راحت‌تر به پاسخ سوال خود می‌رسند که در نتیجه آن، صفحه رتبه بهتری در نتایج جستجوی طبیعی می‌گیرد. رتبه بهتر یعنی کلیک بیشتر روی لینک وب‌سایت و افزایش ترافیک ورودی آن. پس اگر بخواهید وب‌سایت شما بیشتر در معرض دید کاربران و موتورهای جستجو قرار بگیرد، سئو کم‌هزینه‌ترین و بهترین گزینه برای شروع است.

crystaly logo استدیو وب کریستالی

مشاوره، طراحی و توسعه نرم افزارهای تحت وب و سفارشی

ایران، اصفهان
+98 913 113 9849